31 Mart 2016 Perşembe

Makeup Revolution Online Alışverişim

   Herkese merhaba. Bence ağız sulandırıcı olan bir alışveriş yazısıyla karşınızdayım :) Geçen yıl dresslink.com'dan yapmış olduğum iki ayrı alışveriş dışında yurtdışından hiç alışveriş yapmamıştım. Hele kozmetik alışverişi hepimizin bildiği sebeplerden ötürü gözümü korkutmaktaydı. Fakat kendimde o gücü buldum ve popüler high end ürünlere muadil ürünler çıkartmasıyla ünlenen Makeup Revolution markasına bir şans vermek istedim.
   Alışverişimi yapmadan önce hem istediğim paletlerin swatchları ile ilgili bir sürü video izledim ve blog yazısı okudum hem de Süslü Sözlük'den ve Türk bloglardan alışveriş yazılarını okuyup kargonun geleceğine kanaat getirdim. Ürünlerin talk, paraben içermesi ve kargo ücretinin yüksek olması dışında ürünlerle ilgili ya da gümrüğe takılma gibi hiçbir olumsuz yorumla karşılaşmayınca içim rahatladı ve siparişimi verdim. Merak etmeyin ekran görüntüleriyle aşağıda adım adım alışverişimin detaylarını bulabileceksiniz :)
   Alışverişime geçmeden önce markadan genel olarak bahsetmek istiyorum. Makeup Revolution bir İngiliz markası. Bu yüzden cruelty free bir marka ve bu benim için oldukça önemli. En popüler ürünleri far paleti ağırlıklı olmak üzere allık, bronzer, aydınlatıcı ve kontur paletleri. I <3
 MAKEUP alt markasına ait tekli aydınlatıcı, allık ve bronzerları ise ayrı bir meşhur. Ürünlerinin neredeyse hepsi high end bir ürünün muadili olarak tasarlanmış.
   En fazla Too Faced markasından esinlenerek çıkarttığı ürünler dikkat çekiyor ve ambalajları hatta kokuları da orijinallerini aratmıyor. I Heart Chocolate'lar olsun kalp allık ve aydınlatıcılar olsun çok başarılı. Urban Decay ve Lorac markasına ait özellikle far paletlerinin muadilleri de mevcut. Hourglass'ın aydınlatıcılarına benzer ürünler bile yapmışlar. Real Techniques, Beauty Blender, Bobbi Brown, Nars, Mac, Tarte, Sleek vb. birçok markanın ürünlerinin muadillerini de bulabilirsiniz. Yani ne ararsanız var :) Bu genel bilgi yığınından sonra artık alışverişe geçebiliriz. Hem aldıklarımı hem alışveriş adımlarımı hem de araya sıkıştıracağım minik tavsiyelerime hazır olun :)
İlk tavsiyem: Ne İstediğinize Karar Verin ve Ürünü Çok İyi Araştırın
  Siteye ilk girdiğimde kendimi herşeyi sepete atarken buldum. Bir süre geçtikten sonra şöyle bir silkelendim ve ben ne yapıyorum ya dedim. Gerçekten çok güzel paletleri var ve aman şu da olsun bunu da alayım ama şuradaki farın rengi de çok güzelmiş derken hepsini almak istiyoruz. Bu çok "normal" fakat bir şeyi unutuyoruz: Bu palete gerçekten ihtiyacım var mı? Sözüm far delisi meclisinden dışarı standart bir makyajseverseniz gerçekten birbirine çok yakın renklerden oluşan far paletlerine ihtiyacınız yok. 
   Şöyle bir örnekle açıklayacak olursam: Sepetime ilk Naked 1, 2, 3 paletlerinin muadili Iconic 1, 2, 3'ü atarken buldum kendimi. Sonra bunlara yani bu üç palete de gerçekten ihtiyacım var mı dedim. Bir tanesi neyime yetmez :) Başladım araştırmaya Youtube'da bir sürü swatch videosu izledim, bir sürü yabancı blog okudum hem karşılaştırmalarını hem de renklerini gördüm. Ve Iconic 1'in benim için yeterli olacağına ve ihtiyacımı karşılayacağına karar verdim. Iconic 2 ve 3'deki renklere yakın tonlar zaten birincisinde mevcut ve özellikle 3'ü kendimce çok gereksiz buldum çünkü bir rengin en açığından koyusuna gidiyormuş gibi bir renk skalası var. Fakat bu tamamen benim görüşüm, rose gold rengine aşıksanız 3 sizin için biçilmiş kaftan. 
   Verdiğim örneği genelleyip bir yerlere bağlayacak olursam: Iconic serisi gibi bir sürü seri var hele bir I Heart Chocolate serisi var aman Allahım :D Yani klonlanmış gibi birbirine yakın renklerden oluşan aralarında çok az rengin oynadığı tüm seriyi almazsanız ölmezsiniz mottosunda paletler var demek istediğim. Önemli olan zevkinize ve ihtiyacınıza göre serilerin arasından sizin için en doğru paleti seçip sadece onu almanız hepsine saldırmamanız. Çok paranız varsa ve hepsi sizin olsun istiyorsanız o ayrı :)
   Şanslıyız ki paletlerle ilgili istemediğiniz kadar swatch, karşılaştırma, ilk izlenim ve inceleme; yazısı, videousu Youtube ve bloglarda dolup taşıyor. Araştırıp bulmak çok rahat. Web sitelerinde ürünlerin altında (çok başarılı bulmasam da) renklerin swatchları ve yorumlar da mevcut.

Adım Adım Alışveriş
   En önemli kısımlardan biri de sipariş aşaması. İstediğim ürünlere karar verdim. Sepetimi, almadığım ürünler içimde kala kala doldurdum. Sonra siteye üye oldum adım, soyadım, adresim ve tüm iletişim bilgilerimi eksiksiz girdim. Ben ne olur ne olmaz diye tüm bu bilgileri girerken Türkçe karakter kullanmadım. Özellikle kargoda sıkıntı çıkmasın diye yabancı sitelerde bunu hep yapıyorum. Her sitede sıkıntı çıkacak diye bir şey yok ama sistemleri desteklemiyorsa başınıza başka sorunlar çıkabilir. Ben hiç riske atmadan Paypal ve birçok yabancı sitede tüm bilgilerimi Türkçe karakter kullanmadan giriyorum. Alışverişinizin ilerki aşamalarında özellikle kargo ile ilgili sıkıntı çıkmasın istiyorsanız, tavsiye ederim.
   Ödeme kısmına geçmeden önce tüm bilgilerimi, aldığım ürünleri, kargo politikalarını defalarca kontrol edip dikkatli bir şekilde okuyorum. Tabi daha "uygun" olduğu için standart kargoyu işaretledim. Kargonuzu takip edemiyorsunuz ama olsundu.  Hızlı kargoya göre daha geç gelse de hızlı kargonun fiyatını söylemeyeyim isterseniz şimdi :D Tabi tüm bu aşamaları rahatça atlatabilmek için azıcık da olsa İngilizce bilmeniz gerekiyor. Site sadece para birimlerini Türkçe'ye çeviriyor. Onun dışında herşey İngilizce haberiniz olsun.
   Ödeme kısmında ise ben kesinlikle Paypal'u kullanıyorum. Sizlere de şiddetle tavsiye ediyorum. Bundan bir yıl kadar önce bir İngiliz markası olan Lime Crime'in sitesinin hacklenip müşterilerin kredi kartı bilgilerinin çalındığını hatırlatırım. Kredi kartı bilgilerimizi tüm dünyaya saçmayı istemeyiz. Paypal'a kredi kartlarınızı kaydedip gönül rahatlığıyla alışveriş yapabilirsiniz. Sonunda ödeme aşamasına geliyorum ve çok uygun fiyatlı paletlerime 35 lira kargo ödemeyi de kalben kabul edip sitenin beni Paypal'a yönlendirmesini bekliyorum. Paypal üzerinden ödememi yapıyorum. Kargomun başına bir şey gelmesi ihtimaline karşı para iade sürecini kolaylaştıran bir seçenek aynı zamanda Paypal. Sonra da kargo gelene kadar iki üç güne bir siteye girip durumuna bakıyorum. İçim gıcıklandı mı da müşteri hizmetlerine"mükemmel" İngilizcemle mail atıyorum. Onlar da gerçekten sağ olsunlar hiç bıkmadan cevap veriyorlar.
   17 Mart'da verdiğim siparişime ise iki haftadan daha kısa bir sürede sorunsuz bir şekilde kavuşuyorum. Bir blogger daha ne ister :D Tabi ki de bu cici siteden bir daha ve bir daha ve bir daha alışveriş yapmak ister :D Hadi gelin şimdi de aldığım üç güzelim palete yakından bakalım :)
Gökten Üç Palet Düştü
   Bu üç güzel paleti bir süre kullanıp detaylı birer inceleme yazısı yazmak istediğim için şimdilik kısaca bahsedeceğim. Üç paletteki ürünlerin yapısı yumuşacık. Gerçekten daha önce kullandığım hiçbir fara benzemiyor. Dokununca anladım çok farklı kadifemsi bir yapısı var ve pigmentasyonları MÜKEMMEL. Daha ötesi olamazdı herhalde minicik dokundurduğumda bile parmağımı tak geliyor yoğun renk. Tozutma konusunda ise şimdilik bir şey söyleyemeyeceğim fırçayla deneyimlemem lazım.

Makeup Revolution Iconic 1 Eyeshadow Palette 14g (17,76 )

   Urban Decay Naked 1'in muadili olan bu palet ağırlıklı olarak doğal tonlar içermekte. Günlük makyaja çok uygun olan renklerin yanında gece makyajı için koyu renkler de mevcut. 2 adet mat ve 10 adet ışıltılı olmak üzere toplam 12 adet fardan oluşuyor. Fiyatı ise dudak uçuklatacak kadar uygun.

Makeup Revolution I <3 Makeup I Heart Chocolate Palette 22g (35,47 )
   Alışveriş sebebim olan palet kendisi. Too Faced'in Chocolate Bar'ı Sephora'ya geldiğinde almamak için direnmiş, 130 lira vermeye değmeyeceğini düşünmüştüm. Ama içimde de kalmıştı hani yani. Bence en büyük sebebi ambalajının çikolataya benzemesi (tabiki de çok severim :) ve çok güzel koktuğunun söylenmesi.
   Too Faced'i pazarlama stratejileri ve ambalaj tasarımlarından dolayı ayakta alkışlıyorum ama Makeup Revolution'u da tebrik etmek istiyorum ona denk bir palet ürettikleri için aslında. Ambalajı gerçekten çok güzel ve kakao kokuyor :) 
   İçerisinde 16 adet far var. İki tanesi ikişer far büyüklüğünde ve aydınlatıcı olarak tasarlanmış. Bu olaya bayıldım çünkü aydınlatıcı ve göz kapağının tümüne uygulanacak renkler daha fazla kullanılıyor ve bu sayede geç bitecekler :)
   Yine doğal tonların ağırlıkta olduğu bu paletteki mor tonlar dikkat çekiyor. Kahveler ve kremler ise enfes :) 6 adet mat ve 10 adet ışıltılı fardan oluşuyor. Galiba bir süre yastığımın altına koyup uyuyacağım :D
Makeup Revolution Ultra Sculpt&Contour Kit Ultra Fair C01 11g (15,54 )
   Ben o Sleek paletlere bakar bakar ağlardım :D Seyahate giderken makyaj çantama aydınlatıcı, bronzer ve rujlarımla uyumlu allıkları atmaktan gına gelmişti ve hep bu tarz bir paletim olsun istiyordum. Bir sürü ürün taşımaktansa bir tane olsun benim üç ihtiyacımı da karşılasın istiyordum ve sadece 15 liraya bu palete sahip oldum.
   Tek kelimeyle mükemmel. Ne çok sıcak turuncumsu ne çok soğuk grimsi bir kontur rengi var böyle tam kıvamında. Aydınlatıcısı da ne disko topu ne de Pastel Moonlight. Hafif pembemsi bir aydınlatıcı olduğunu da söylemek gerekir. Allığının tonu birçok rujuma uyum sağlayabilecek Hot Mama'nın pembe versiyonu. Yastıkla Chocolate'ın arasına bunu da sıkıştırayım ben en iyisi :)
Son Söz: MUR'a Dair ve Biraz Cesaret!
   Bir daha olsa bir daha alırım dediğim Makeup Revolution alışverişimi özetleyerek avantajlarından ve dezavantajlarından bahsedecek olursam: 
  • Fiyatları gerçekten çok uygun AMA kargo ne alırsanız alın standart 35 lira. 
  • Alışverişinizi, indirimlere ya da hediye ürünler verdikleri zamana denk getirmeye çalışın o zaman tadından yenmez AMA Türk parasının değer kaybettiği zamanlardan olabildiğince uzak durun :D 
  • Ambalajları oldukça sağlam ve paketleme mükemmel.
  • Kargosu bence yurtdışından geldiğini de göz önünde bulunduracak olursak hızlı bile. Benimki iki haftadan daha az bir zamanda elime ulaştı.
  • Paypal ile anlaşmasının olması da mükemmel bir avantaj, ödeme kısmında içim çok rahat.
  • Ürünlere diyecek laf yok orijinalleriyle olan benzerliği, renklerin pigmentasyonu ve yapısı çok başarılı ve high endlerine o kadar çok para dökmek istemeyenler için çok iyi bir alternatif AMA talk ve paraben içeriyor bilginiz olsun.
  • Hayvanlar üzerinde deney yapmayan bir İngiliz markası :)
  • Müşteri hizmetleri çok ilgili sorularınıza kısa kısa değil gerçekten açıklayıcı cevaplar veriyorlar ve siparişim standart kargo olmasına rağmen bazı aşamalarda kargomun uzayda bir boşlukta olmadığına dair bilgilendirici mailler aldım bu da ayrı bir güzel.
  • Ürünlerin altında swatchlarının ve yorumlarının olması güzel AMA tüm yorumların aşırı derecede olumlu olmasına ve kötü ışıkta çekilen yanıltıcı swatchlara dikkat etmek lazım.
  • Web siteleri çok kullanışlı AMA çok popüler ürünler stokta yok ve maalesef stoklar yenilendiğinde haber veren bir kayıt sisteminden yoksun.
  • Sitenin fiyatları otomatik olarak Türk lirasına çevirmesi çok iyi AMA diğer tüm aşamalar için İngilizce şart.
  • Paletlerle ya da almak istediğiniz herhangi bir ürünle ilgili internette istemediğiniz kadar çok içerik var. 
   Ne anlattım ya, iyi ki bir cesaret edip de yaptım şu alışverişi. Gerçekten kızlar samimi olarak söylüyorum hem bu ürünleri kendim kullanmak istediğim için hem de deneyimlerimi başkalarına anlatarak cesaret vermek için aldım. Kozmetik yasağından korkmayın diye hashtag başlatacağız bu gidişle. Onu alma gelmez, bunu alma gümrüğe takılıyormuş, paranı geri vermiyorlarmış, iki ayda geliyormuş bir de hepsi akmış kırılmış çıkıyormuş paketten... Yeter be yeter :D Tabi iherb gibi mesela sevgili gümrük memurlarımızın takık olduğu sitelere dikkat etmek lazım.
   Ama onun dışında iyice araştırıp geleceğinden %90 emin olduğunuz, kötü yorumlara rastlamadığınız, likit ürünleri almaktan kaçındığınız, fiyat sınırını aşmadığınız, Paypal ya da benzeri güvenli bir ödeme yöntemi kullandığınız sürece bence yurtdışından kozmetik alışverişi yapmaktan korkmayın. 

   Tüm sorularınızı, yorumlarınızı aşağıya bırakabilirsiniz. Görüşmek üzere :)

10 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Bende almayi düşünüyorum fakat gene de ya gümrüğer takılırsa diye demeden edemiyorum arada kaldım 😄😄 İngilizcem de yok o kadar anlatcak kadar valla kalakalirim diye bilemiyorum ama bu yazın beni baya rahatlattı ve artık stoklar yenilendi diye mail atıyorlar 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı korkuları ben de yaşıyordum Seda mesela iherb'den kaç kere sepetime ürün ekledim ve geri çıkardım bir bilsen 😂 Yani tabi ki hiçbir zaman garantisi yok ama mur ile ilgili tek bir olumsuz yorum ve ulaşmama durumu okumadım ben bu gaz verdi biraz da bana alışverişimi yaparken. İngilizce olayına gelecek olursak çok aşırı lazım olmuyor onu söyleyeyim çeviri(tureng iyidir) ile halledebilirsin bence. En fazla sipariş aşamasında lazım olur o kadar, sonrasında ürünlerle ilgili bir sorun yoksa sadece yola çıktığını bildiren mailler falan atıyorlar 😊

      Sil
  4. Merhabalar ben de bu siteden alışveriş yaptım, standart kargoyu işaretlememe rağmen bana takip numarası verdiler size de vermişler miydi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar takip numarası verip vermediklerini hatırlamıyorum inanın ki ama ben çok yüklü miktarlarda düzenli olarak alışveriş yapıyorum bu siteden satış hesabım @ladyingiltere'yi inceleyebilirsiniz dilerseniz :) Gelmediği hiç olmadı en uzunu iki hafta sürdü bir kere 5 günde falan ulaşmıştı elime inanamamıştım. Sizinki de çok yüksek ihtimalle gelir bence fiyat sınırı aşmadıysanız ve likit ürünler almadıysanız sıkıntı çıkacağını hiç sanmıyorum :)

      Sil
  5. merhabalar mart ayında yaptığım alışverişten aşırı derecede memnun kaldıktan sonra nisanda tekrar yaptım fakat bu sefer gümrüğe takıldı malesef. yalvara yakara kargonun içinden 3 tane ürün bırakarak kalanları kurtarabildim aklınızda bulunsun :( :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar sevgili Duygu :) Öncelikle böyle bir olay yaşamana çok üzüldüm. Ben bu alışverişimden sonra Instagram satış hesabım(@ladyingilterede) için ve kişisel kullanımım için neredeyse her ay bu siteden alışveriş yaptım ve hala da yapıyorum. Hiç likit ürün almadım ve 30$ olan olan gümrük sınırını geçtiğim de çok oldu. Hiçbir zaman gümrüğe takılmadı. Paketlerimin hiçbiri açılmadı ve bozulmadan geldi. Gümrük sınırını aştığımda ise kapıya gelen PTT görevlisine vergimi ödedim ve tatlı tatlı paketimi teslim aldım. Senin böyle bir olumsuzlukla karşılaşmana gerçekten üzüldüm. Acaba içerisinde likit ürünler mi vardı veya çok yüksek miktarda bir alışveriş mi yaptın? Sevgiler.

      Sil
  6. Merhaba,
    yurtdışından kozmetik ürün getirilemiyor türkiyeye? Bu yasağa takılmadan nasıl getirebildiniz? bende emin olamadım sipariş verip vermeme konusunda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar sevgili Duygu :) @ladyingilterede Instagram satış hesabımda özellikle Makeup Revolution başta olmak üzere yurt dışı kozmetik ürünlerini bulabilirsin. Beğendiğin bir ürün olursa bana DM atmayı unutma ;) Sevgiler.

      Sil