23 Temmuz 2016 Cumartesi

Cyrene Dosyası: Shea & Orange Nourshing Botanical El Kremi

   Herkese Merhaba. Bu yazı ile Cyrene Dosyası yazı dizisinin açılışını yapmaktan mutluluk duyarım. Cyrene, gerek içeriği gerek cruelty free ve vegan olması gerek müşteri memnuniyetine önem vermesi gerekse kendini geliştiren bir Türk markası olmasından dolayı benim kalbimi çalan bir marka. Farklı ürünler denemeyi blogger kanımdan dolayı çok sevsem de dönüp dolaşıp varacağım Kürkçü Dükkan'larından biri benim için Cyrene. Zaten bir Cyrene bir Moshos Garden bir de Sonya benim için cilt bakımı denilince gözüm kapalı güvendiğim markalardan.

   Daha en başından"elcinileguzellik" ismine karar verirken cilt ve saç bakımına daha çok yöneleceğimi biliyordum. İleride bunun artarak da devam edeceğini düşünüyorum. Elbette ki makyajı çoook seviyorum lakin asıl yatırımı cildimize yapmamız gerektiğini düşünenlerdenim ben de. Mahsüllerin iyi yetişebilmesi için toprağın verimli olması gerektiği gibi makyajın kendini gösterebilmesi için de cildin sağlıklı olması gerekir. Sözün özü bakım benim için renkli kozmetikten önce gelir. Kendi bütçem dahilinde renkli kozmetiğe verdiğim paraya zaman zaman acısam da bakım ürünlerine verdiğim paraya acımıyorum. Aramızda kalsın bir de parfüme ;)
   Cyrene de ne çok pahalı ne de çok ucuz diyebileceğim bir fiyat aralığına sahip ürünler piyasaya sürüyor. Bazı ürünleri bana pahalı gelse de vazgeçemeyeceğimi bildiğim ve deneyip memnun kaldığım ürünleri gözümü kırpmadan alıyorum. Çünkü buna değer diyebiliyorum. Peki bu el kremi de onlar arasında mı acaba, güncel fiyatı ile 52 lira vermeye değer mi? Yine benim uzun girizgahımdan sonra şirin mi şirin olan bu el kremine geçebiliriz :)
Tabiki de içeriğinden başlayacak olursak öncelikle neler yok onlara bakalım:

  • %100 esans,
  • Etil alkol,
  • Paraben ve boyar madde içermiyor. 
Peki neler içeriyor:

  • Afrika kökenli karite (shea) yağı,
  • Antioksidan özellikteki botanik ekstratlar (zeytin, portakal, papatya çiçeği ve yeşil çay),
  • Diğer bitkisel yağlar (tatlı badem ve zeytin),
  • Aloe (Barbedensis),
  • E vitamini ve Provitamin B5 içeriyor.
   Doğal ötesi bir içeriğe sahip anlayacağınız. İçerisinde yoğun miktarda bulunan portakal ekstratı; ambalajın capcanlı turuncu rengine, üzerindeki portakala ve portakal çiçeği resmine yansımış durumda. Asıl yansımayı ise kokusunda fark ediyorsunuz. Bana ilk Cino çikolataları anımsattı diyebilirim. Çok yoğun bir portakal kokusu var. Benim gibi narenciye grubunu sevenler için bile fazla bence, bayabilir hoşlanmayanları. Koku kötü değil asla, sadece fazla yoğun olduğunu düşünüyorum. Bu yoğunluğun verdiği bir kalıcılık da var tabi. Aslında bu yoğunluk azaltılsa krem tadından yenmez :)
   100 ml'lik sağlam ambalajlı ve sağlam kapaklı bir ürün. Benim çantalık ideal boyum olan 50-60 ml'i geçtiğinden yanda taşımak için pek uygun olduğunu düşünmüyorum. Biraz büyük kaçabilir. Ama çantaya atmışlığım var :) ve kapakla ilgili hiçbir sorun yaşamadığımı da belirteyim. Ambalajı ne çok sert ne de çok yumuşak tam kıvamında. Sıkarken ne zorlandım ne de "löp" diye ürünün yarısı elime geldi :D 
   Ürün özellikle kış aylarında kuruyan ve çatlayan ellere yoğun nem kazandırarak daha nemli, ipeksi ve pürüzsüz bir görünüm sağlamaya yardımcı olduğunu iddia ediyor. Daha iyi tanımlanamazdı bence çünkü gerçekten de vaat ettiğini yerine getiren bir ürün oldu benim için. "Kış ayları" kısmı bile doğru çünkü ben bu ürünü içerisindeki yağlardan olsa gerek biraz ağır buldum ve kış ayları için biçilmiş kaftan olduğunu düşünüyorum. Bu el kremi gerçekten de bildiğim hafif yapılı, öyle hemencecik emilen, etkisi bir iki saate ya da yıkayınca geçen el kremlerine BENZEMİYOR. Tam bir ağır top. Ağır olmasından kaynaklı olarak az bir miktarı bile yetiyor yani oldukça bereketli bir ürün.
   Ben bu el kremini gerçekten de kışın daha yoğun olarak kullandım ve gece yatmadan önce sürdüm. Emilmesi biraz zaman alıyor onu baştan söyleyeyim, tek kusuru yoğun kokusundan sonra bu diyebilirim. Fakat sabah neme doymuş, yumuşacık, kuruluğundan, çatlaklarından eser kalmamış ve pürüzsüz ellerle uyanmak gibisi yok bence. Benim Moshos Garden'ın Sweetheart nemlendiricisinden sonra "el kurtarıcı" olarak nitelendirdiğim ikinci sıradaki ürünüm bu diyebilirim.
   Kokusunun fazla yoğun olması ve biraz geç emilmesi dışında ben bu üründen çok memnun kaldım. Verdiği etki mucizevi ve aşırı derecede tatmin edici olsa da sadece 100 ml'lik miktarına 52 lira vermek ne kadar mantıklı bilemiyorum. Bu krem bana bir set içerisinde geldi ve inanın çok daha uygun bir fiyata sahip olmuş oldum :) Keşke miktarı daha fazla olsa ve fiyatı aynı kalsaydı diyorum (Sevgili Cyrene ;). Fiyatına takılmayanlar için ise şiddetle almalarını ve denemelerini tavsiye ederim :)

   Yorumlarınızı aşağıya bırakabilirsiniz, görüşmek üzere :)

2 yorum:

  1. fiyatı bir el kremi için sanki biraz pahalı gibi :) ama elime geçerse kullanmak isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle pahalı, Cyrene'e seslenen iki kişi olduk bile :D Etkileri ve içeriği çok güzel gerçekten fakat daha uygun olsa fiyatı, bittikçe alınabilir bir ürün olurdu.

      Sil